Som de fleste kanskje har fått med seg gjennomgikk jeg en stor lungeoperasjon 08.11.2022 hvor de fjernet blodpropper på lungene. Operasjonen ble utført på Rikshospitalet i Oslo.

Etter operasjonen dannet det hematom (blødning) noe som er helt vanlig etter lungeoperasjoner.

Operasjonen var vellykken, og kirurgen som opererte meg sa at jeg kom til å merke en ny hverdag. Det har jeg virkelig fått også 😊

24.05.23 var dagen kommet for at jeg skulle på halvtårskontroll på Rikshospitalet. Jeg tok nattoget fra Trondheim tirsdag 23.05.23 kl.23.17.

Egentlig skulle toget ha ankommet Oslo S kl.06.50, men p.g.a at lokomotivet på et godstog hadde fått motorhavari ble vi 1 time forsinket. Ankom Oslo S kl.07.50.

Det var bare å hive seg inn i en taxi for å komme seg opp på Rikshospitalet.

Først da jeg ankom Rikshospitalet måtte jeg innom for å ta blodprøver før jeg gikk opp på avdelingen hvor undersøkelsene skulle bli tatt.

Jeg må ærlig innrømme at jeg var kjempespent på resultatet. Selv om kirurgen som opererte meg sa at operasjonen var vellykket så var spenningen der.

Aller først var jeg inne til samtale med sykepleier og lege. Det ble tatt EKG, og den så kjempebra ut 😊 Deretter var det ultralyd av hjertet som også så bra ut 😊 Da kunne jeg trekke et lettelsens sukk. Etterpå satt jeg og ventet til etter lunch før jeg skulle ha siste undersøkelse. Det var høyresidig hjertekateterisering hvor de går inn gjennom hovedpulsåren i halsen og ned i lungekretsløpet for å måle trykket.

Etter hjertekateteriseringen måtte jeg vente i 2 timer før jeg kunne forlate avdelingen p.g.a fare for blødninger. Satt og strikket og leste mens jeg ventet. Om litt fikk jeg snakket med hjertelegen, og alt så bare fint ut 😊 Ble så letta at jeg kjente gledestårene kom 😊 Nå skal jeg ned til avsluttende kontroll i november/desember. Ser alt bra ut da blir jeg friskmeldt 😊

Kl.17.00 fikk jeg dra fra Rikshospitalet, og jeg tok trikken ned til Oslo S hvor jeg tok flytoget mot Gardermoen. På Gardermoen sjekket jeg inn, fikk kommet meg gjennom sikkerhetskontrollen og gikk mot gaten hvor flyet skulle gå. Flyet var i rute, og vi landet litt før tiden på Værnes. Mannen min kom og hentet meg på Værnes.

Må bare ærlig innrømme at det var småsurt og kaldt å komme tilbake til Trondheim med regn og vind, for været i Oslo mye bedre med lettskyet pent vær og varm og fin temperatur. Lysten for å ta 1 ferieuke i Oslo i løpet av ferien er temmelig fristende. Kanskje vi blåfrosne trøndere kan sikret en uke med sol og varme der i hvert fall. Klimaferie kaller jeg det 😂

Ønsker å dele noen bilder som jeg tok i Oslo og på flyturen på tur hjem til Trondheim. Jeg håper dere liker bildene mine 😊

Oslo Domkirke sett fra Jernbanetorget 😊

Kjøpesenteret Oslo City 😊

Nederste delen av Karl Johans gate sett fra Jernbanetorget 😊

Jernbanetorget i Oslo 😊

Gardermoen en travel onsdagskveld 😊

Ved gaten hvor flyet skulle gå fra før ombordstigning 😊

Utsikt fra flyvinduet 😊

Kveldssola på Gardermoen sett fra flyvinduet 😊

Bildet tatt fra flyvinduet, og dere kan se noen vindmøller på bakken 😊

Utsikt fra flyvinduet på flyturen hjem til Trondheim 😊

Utsikt fra flyvinduet 😊

Husk at bakom skyen er himmelen alltid blå 😊

Nærmer oss innflyving til Værnes, og dere kan se snø på fjelltoppene.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 thoughts on “GODE NYHETER PÅ 6 MÅNEDERS KONTROLL PÅ RIKSHOSPITALET OG FLYTUR HJEM 24.05.2023😊

1. Åååhhh det var gode nyheter å lese snuppa mi;)) Og jeg forstår at det kom noen gledestårer da ja;)) Unner deg alt godt med helsa nå. For det har du fortjent ❤

Ha en råfin ettermiddag;))

Stooor klem fra Else Marit

• Else Marit: Tusen takk for det 😊 Det var supre nyheter å få. Jeg har jo kjent at formen har blitt mye bedre, og kirurgen som opererte meg sa jo at operasjonen var vellykket. Likevel er man litt urolig og nervøs.

Tusen takk 🙂 Kjempekoselig at du likte bildene mine 😊 Synes det er litt moro å fotografere bilder fra flyvinduet 😊

Ønsker deg Else Marit-vennen en kjempefin onsdag ❤😊

Purr, purr, og klem fra Toril og kattene