About Tokrepia

Gift og bor i Trondheim. Jobber som freelancemusiker på tverrfløyte, og har spillejobber i bryllup, begravelser, hyggetreff og gudstjenester. Har kordirigering som fag fra da jeg studerte musikk. I tillegg til musikken så er jeg katteinteressert. Driver et lite rasekattoppdrett bestående av 4 abyssinere <3 :) Reiser på noen utstillinger og har noen kattungekull i ny og ne. Mine interesser er: Musikk (synger i kor, spiller tverrfløyte og piano), katter, familie, venner, reise, lære nye kulturer å kjenne, spansk, trening, gå turer, fotografere, håndarbeid (hekling og strikking), og lese.

NY VLOGG UTE PÅ MIN YOUTUBE-KANAL I VLOGGSERIEN MIN: “ALDRI FOR SENT” 😊

Ny vlogg i vloggserien min: “Aldri For Sent” ligger nå ute på min Youtubekanal:

Jeg setter kjempestor pris på hvis dere ønsker å følge meg. Trykk gjerne “subscribe”, og gi gjerne en tommel opp ❤😊

Her er min nye vlogg:

Dere kan også følge meg på min facebookside som heter: “Aldri For Sent”:

Dere kan finne på på disse sosiale mediene:

-Snapchat: @torilkre (Toril Livsstil Balanse Trening)
– Instagram: @aldri_forsent

NY VLOGG I VLOGGSERIEN MIN: “ALDRI FOR SENT” UTE PÅ MIN YOUTUBE-KANAL 😊

Ny vlogg i vloggserien min: “Aldri For Sent” ligger nå ute på min Youtubekanal:

Her er min nye vlogg:

Dere kan også følge meg på min facebookside som heter: “Aldri For Sent”:

Dere kan finne på på disse sosiale mediene:

-Snapchat: @torilkre (Toril Livsstil Balanse Trening)
– Instagram: @aldri_forsent

HAR BLITT HYTTEEIERE 😊

Mannen min og jeg har lenge tenkt å få tak i oss et feriested, og gjerne ved kysten siden både han og jeg finner sjelefred og ro ved sjøen.

Vi kjenner flere som har hytter ved sjøen, og når vi har besøkt dem der finner vi ro og fred. Der har vi koblet rett og slett av.

Like før påske kom jeg over en annonse på finn.no om et spikertelt til salgs ved kysten. De som ikke vet hva et spikertelt er så er det en campingvogn med et spikret fortelt, og det er som ei hytte. Både mannen min og jeg gikk flere ganger inn på annonsen for å se på spikertelthytta.

Påskeaften var mannen min og jeg på hytta til min søster og familien. Vi pratet med søsteren min som mente vi burde vise interesse for spikertelthytta. Lysten ble ikke mindre av den grunn.

Da vi kom hjem fra besøket hytteturen til søsteren min ringte vi eieren som skulle selge spikertelthytta. Vi avtalte av vi skulle komme å se på hytta på 1.påskedag.

1.påskedag stod vi opp, og vi gjorde oss klar til å kjøre utover for visning. Selve campingvognen er fra 1987, og fungerer som soverom. Spikerteltet er 20 kvm og møblert, og etter loven så er det en utekjøkken med en sofakrok. Alt skulle selges med inventar og hele pakka. I tillegg til alt dett var det en stor redskapsbod (man cave) som jeg visste var ønskedrømmen til mannen min 😊

På tur hjem så hadde vi kjempelyst til å slå til, og vi vinglet hele tiden frem og tilbake. Etter en prat med min søster bestemte vi oss for å slå til på budet. Vi ringte selger, og bestemte dag for å komme å signere salgspapirer.

24.04.2022 kjørte vi utover og signerte salgskontrakt, og vi ble offisielt spikertelthytteiere 😊

Drømmen om et eget feriested nære sjøen er endelig i boks 😊 Vi har solen fra kl.08.00 om morgenen til kl.21.00 om kvelden. Har utsikt mot en fjor. Stor terrasse, og ikke minst spikertelthytta ligger 6 minutter å gå unna hytta til broren til mannen min og 20 minutters ferjetur til hytta til søsteren min 😊

Jeg er kjempeglad, for dette er en stor drøm både mannen min og jeg har hatt i mange år. Nå slo vi endelig til og gjorde noe med det. Vet at min mor ville blitt kjempeglad på våre vegne hvis hun hadde levd ❤😊 Hele familien vår gleder seg med oss at vi har et feriested 😊

Det er noe som må gjøres, men det er ingen hast. Mannen min var der i helga som var. Han tok mål av ting vi må gjøre først. Vi var på hytta 07.05 og 08.05.2022 og vasket skikkelig rundt. Fikk kastet og kvittet oss med det vi ikke vil ha der, og vi fikk hentet våre personlige ting hjemmefra.

Gleder meg til kjempefine sommerkvelder på spikertelthytta vår, og det skal bli kjempeherlig å lade batteriene dere ute 😊

Har tatt noen bilder, og håper på dere liker bildene mine 😊 Flere bilder kommer etter hvert 😊

24.04.2022 signerte vi kjøpekontrakten på spikertelthytta vår 😊

Meg selv stolt hytteeier 😊

Spikertelthytta vår 😊

Påbudt på slike spikerteltplasser er utekjøkken. Her er kjøkkenet vårt 😊

Utekjøkkenet vårt har også en sofakrok 😊

Inne i selve spikertelthytta vår som er stua 😊

Stua vår i selve spikerteltet og inngangen til campingvogna hvor det er soveplasser 😊

Utsikt fra terrassen vår 😊

Utsikt fra terassen vår til Værnesfjorden 😊

KEJMPEKOSELIG 17.MAI-FEIRING SELV OM RITA OTTERVIK (TRONDHEIMS ORDFØRER) KOM I VEIEN PÅ ET AV MINE BILDER 😊

Vel overstått 17.mai alle sammen! Håper dere hadde en kjempefin og koselig feiring av nasjonaldagen?

Hadde en kjempekoselig feiring. Mannen min og jeg stod opp kl.08.00. Heiste flagget, og været var kjempefint med sol og blå himmel. Perfekt vær for å endelig etter 2 år få lov til å feire nasjonaldagen 😊 Det kunne ikke blitt mer perfekt!

Vi begynte å ordne til 17.mai frokost. I bakgrunnen stod 17.mai-sendingen på NRK 1 på. Det var kjempekoselig å se på 😊

Kl.10.00 kom broren til mannen min på frokost, og vi koste oss og satt og pratet. Da klokken ble 12.00 gikk vi ned til Trondheim Sentrum, fordi vi ville se på borgertoget kl.13.00. Det var kjempekoselig å se på, og det virket som om det var bra oppslutning også.

Etterborgertoget gikk vi hjem til oss, og vi drakk kaffe og koste oss med kaker. Til 17.mai hadde jeg laget pavlovakake og gulrotkake. Vi hadde det kjempekoselig.

Broren til mannen min dro hjem kl.15.30. Mannen min og jeg spiste middag. Kl.18.00 var vi over til naboene våre og drakk kaffe, og jeg hadde med meg kakene som jeg hadde laget over 😊

I går kom jeg meg virkelig i 17.mai stemning, og det var kjempekoselig. Det var kjempekoselig å høre korpsmusikk, for det er liksom ikke 17.mai uten korps 😊

Ønsker å vise dere bilder som jeg tok i går, og jeg håper dere liker bildene mine 😊

17.mai-pynt på spisebordet 😊

17.mai-pynt på salongbordet 😊

Flagget heist kl.08.00 😊

Pyntet med bjørkeløv og flagg i gangen 😊

17.mai-frokost 😊

Meg selv i bunaden min. Jeg skulle ha sydd den inn, men det ble ikke tid før 17.mai. Jukset det til med stakken ved å flytte hektene lengre inn for å få stakken til å sitte. Vesten brukte jeg uten å feste dem fast på hektene 😊 Jeg elsker bunaden min ❤😊

Nidarosdomen i 17-mai-skrud ❤😊

Festningen i Trondheim sett fra Elgeseter bru 😊

Forsvarets distriksmusikkorps står oppstilt før borgertoget. Ordfører i Trondheim Rita Ottervik kom litt i veien kan man si 😊

Flaggborgen i borgertoget oppstilt før borgertoget 😊

Trondhjems turnforening sin kjempeflotte fanen i borgertoget 😊

Borgertoget i Trondheim sentrum 😊

Tradisjonen tro hører pavlovakake med til 17.mai, og selvfølgelig bakte jeg det 😊

FRODITH SIN FARGEUTFORDRING – ROSA 😊

Min bloggvenninne Frodith har en fargefotoutfordring på bloggen sin, og her kan dere se hva utfordringen går ut på: https://frodith.blogg.no/fodselen-er-i-gang-en-liten-utfordring.html

Min siste farge i denne utfordringen er rosa, og dette bringer meg tilbake til 80-tallet da min yndlingsfarge var rosa 😊 Håper dere liker bildene mine 😊

Dette bildet ble tatt i august 1987 på en båt over til Venetzia hvor vi var på utflukt, og fargen på T-skjorten var selvfølgelig rosa 😊

Bildet ble tatt i mars 1988, og viser meg på en restaurant i Oslo. Fargen på genseren var ikke overraskende rosa 😊

Bildet ble tatt på et trunstevne i 1990, dette er jentegruppa jeg trente. De valgte rosa t-skjorter som sin farge når de skulle ha oppvisning 😊

FRODITH SIN FARGEUTFORDRING – ORANSJE 😊

Fargen jeg velger i dag er oransje, og her sere mine to bilder jeg har valgt ut 😊 Håper dere liker bildene mine 😊

Har funnet meg en ny favorittis, bl.a med smaken appelsin, og den er kjempegod 😍

Disse C-vitaminene tar jeg hver morgen, og beholderen til c-vitaminene er oransje 😊

FRODITH SIN FARGEUTFORDRING – TURKIS 😊

Fargen jeg velger i dag er turkis, og her sere mine to bilder jeg har valgt ut 😊 Håper dere liker bildene mine 😊

Dette bildet ble tatt i juni i 1987 i Mandal på noe som helt for Ungdommens Landsturnstevne. Fargen på turndraktene til jentene var turkis 😊

Dette bildet ble tatt i 1975 på en turntrening. Draktene til turnforeningen var turkise kreppdrakter 😊

FRODITH SIN FARGEUTFORDRING – LILLA 😊

Fargen jeg velger i dag er lilla, og her sere mine to bilder jeg har valgt ut 😊 Håper dere liker bildene mine 😊

Lilla for meg er advent, og derfor har jeg valgt å vise et bilde av adventslysene mine hvor ett lys er tent ❤😊

Skoene mine jeg bruker til trening er lilla 😊

FRODITH SIN FARGEUTFORDRING – GUL 😊

Fargen jeg velger i dag er gul, og her sere mine to bilder jeg har valgt ut 😊 Håper dere liker bildene mine 😊

Gult hører med til påsken, og da pynter jeg opp med gule påskekyllinger😊

Rask mellommåltid på farten er en banan og skyr med sitronsmak. Skallet på bananen er gul, og sitronen i skyren er gul 😊

FRODITH SIN FARGEUTFORDRING – BLÅ

Blå himmel sees under grenene på dette treet 😍

Bildet tatt august 2021, og her er jeg ute og padler i en havkajakk på blå stille sjø 😊

Fargen jeg velger i dag er blå, og her sere mine to bilder jeg har valgt ut 😊 Håper dere liker bildene mine 😊

Blå himmel sees under grenene på dette treet 😍

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...