HERLIG HYTTEHELG 😍

Vi har hatt en avslappende og herlig helg med fint sommervĂŠr pĂ„ hytta, og det var superdeilig 😊

LĂžrdag stod vi opp ca. kl. 09.00-tiden. Vi spiste frokost og koste oss med kaffen. TĂ„ken lĂ„ ned mot fjorden, og det tok tid fĂžr den lettet. NĂ„r den fĂžrst lettet rundt kl.12.00 kom solen, og det ble kjempefint vĂŠr. Litt vind da, men nydelig sol 😊

Jeg holdt pÄ litt med huslige sysler, og mannen min forberedte forarbeidet med taket vi skal bygge mellom selve spikertelthytta og utekjÞkkenet. Grunnen til at vi vil ha tak mellom er for at vi kan slippe Ä bli blÞt nÄr vi gÄr mellom selve hytte og utekjÞkkenet.

En annen plan er Ä tette rekkverket samt forlenge rekkverket langs med hytta. Vi mÄ ogsÄ male rekkverket og beise plattingen pÄ terrassen.

Neste prosjekt er Ä legge duk for Ä forhindre uÞnsket vokst av ugress, for det er sÄ mye ugress at vi fÄr ikke bukt med det. Mannen min var pÄ hytta for 3 uker siden, og da tok han alt av ugress, men nÄr han sÄ nÄ var det like mye.

Vi koste oss ute i godvÊret. Om ettermiddagen gikk vi ned mot den ene stranden som vender ut om mot Trondheimsleia. Det er den leia hvor hurtigruta seiler. Mannen min fikk seg et bad. Jeg er ingen helÄrsbader, og jeg satt og sÄ pÄ. Det blÄste litt trekk fra sjÞen, og det var godt med en jakke. Etter mannen min hadde badet fotograferte vi noen bilder.

Da vi kom tilbake til hytta spiste vi middag. Vi slappet av, tok det med ro og sĂ„ pĂ„ TV’n fĂžr vi gikk og la oss.

SĂžndag 09.07.2023 stod vi opp ca.09.00. Vi spiste frokost og koste oss med kaffe ute pĂ„ terrassen. Ikke noe er som Ă„ sitte ute pĂ„ terrassen pĂ„ hytta i solen med en kopp kaffe og nyte lukten av sjĂž, hĂžre sjĂžfuglene og hĂžre bĂ„tlyder. Det er idyll ja 😍

Vi sĂ„ pĂ„ forberedelsene til det vi skal gjĂžre pĂ„ hytta, og mannen min fikk regnet ut noe mĂ„l han mĂ„tte ta. Det blir fint nĂ„r de fĂžrste prosjektene blir ferdige 😊 Det som er godt pĂ„ hytta er at man der gjĂžr vi ting for oss vĂ„r egen glede 😊

Kl.15.30 kjĂžrte vi hjem til Trondheim. Mannen min mĂ„tte levere hengeren sin til broren sin. Vi spiste middag da vi kom hjem, og satt og slappet av og sĂ„ pĂ„ TV’n.

Jeg er kjempeglad i Ă„ vĂŠre pĂ„ hytta vĂ„r, og det er superdeilig med et fristed hvor man kan senke skuldrene 😊 Kommer mest sannsynlig til Ă„ reise ut pĂ„ onsdag ettermiddag for Ă„ vĂŠre der til frem til fredag og kose meg. Fredag ettermiddag kommer mannen min med bĂ„ten og tilbringertjeneste (maksitaxi) utover til hytta. NĂ„r vi kjĂžrer utover tar det 1,40 minutter. Med hurtigbĂ„t fra Trondheim til Lensvik tar det 30 minutter og sĂ„ tar det ca. 45 minutter fra Lensvik inn til hytta.

Ønsker Ă„ vise dere noen bilder jeg tok i helgen, og hĂ„per dere liker bildene mine 😊

Rosehagtornen blomstrer vidunderlig nĂ„ ja 😊

Utsikt til Trondheimsleia hvor hurtigruta og cruisebĂ„tene gĂ„r 😊

PĂ„ vei ned til stranden passerer vi 4 gravrĂžyser fra vikingertiden, og her en en av gravrĂžysene.

Det blomstrer langs turstien pĂ„ vei til stranda 😊

BĂžlgen slĂ„r mot strand 😊

Mannen min med vannspruten foran seg 😊

Nyter livet ved sjþen 😊

Fant denne ĂžrnefjĂŠra ved stranden. Jeg har aldri sett en ĂžrnefjĂŠr fĂžr.

Ferja pĂ„ vei inn til VĂŠrnes Ferjekai 😊

Brudespireaen vĂ„r utenfor hytta blomstrer ogsĂ„ sĂ„ fint 😊

Sommer er tid for vakre rþdklþver 😊

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...