ALDRI FOR SENT – VLOGG NUMMER 28 UTE PÅ MIN YOUTUBE-KANAL 😊

Endelig fikk jeg klarsignal fra ortoped og ergoterapeut at jeg kan få trene markløft og knebøy med stang 😊 Jeg skal holde meg til en lett stang (15 kg) til å begynne med, og fokuset skal være på at jeg skal gripe rundt stangen med fingeren slik at den ikke blir stående ut. Jeg ble kjempeglad da ergoterapeuten og ortopeden gav meg klarsignal til det 😊
 
 
Mandag kjørte jeg knebøy og markløft med stang, og det var kjempeherlig å komme tilbake 😊
 
 
Overkroppsøktene på de øvelsene hvor jeg bruker fingrene til å gripe med skal jeg kjøre lette vekter for å unngå press direkte på pekefingerledde. Når jeg kjører overkroppsøkter skal jeg også ha fokuset rettet mot å gripe med alle fingrene.
 
 
Underkroppsøkten på mandag 03.05 og overkroppsøkten på tirsdag 04.05 gikk kjempebra 😊 Gjett om jeg er gangsperr? Jeg vagger som en gås når jeg går bortover 😂🤣 Når man har gangsperre er det jo beviset på at man har trent. Jeg var ute og gikk en kardiotur i dag, og det var kjempegodt å røre på seg.
 
 
I morgen skal jeg ha egentrening til fysioterapeut, og da er det underkropp som står på planen. I tillegg gjør jeg øvelser for skulderen siden den fort blir betent.
 
 
Jeg har fortsatt Christian Egner som var coach i Team Jeg Liker som PT. Han er kjempeflink, og han har over 20 års erfaring med trening og kosthold 😊 Nå har jeg fått flere nye måltidsalternativer til maten jeg spiser. Christian har laget et helt oppskriftshefte med frokosttips, mellommåltidstips, middagstips og kveldsmat. Jeg har fått satt opp mine personlige makroer til meg. Makroer er karbohydrat, protein og fett. Fra heftet kan jeg velge og vrake med kjempegod mat som jeg kroppen min liker, og mat jeg tåler 😊 Hvis det er mat jeg ikke tåler så er det en bytteliste som kan benyttes.
 
 
Det er i hvert fall kjempegodt å være tilbake med trening igjen. Selv om jeg må kjøre lette vekter på overkroppsøktene mine.
 
 
Jeg lager jo vloggserien “Aldr For Sent” som er en livsstil- og balansevlogg. Der får du følge meg på trening, litt matlaging, kardioturer og helse. Håper at vloggene mine kan være til inspirasjon for andre voksne som ønsker å komme i gang med å endre livsstil, og å komme i gang med trening.
 
 
Jeg er jo ren amatør på det å snakke til et kamera, og jeg er også amatør på videoredigering. Det er lærerikt, og jeg synes det er moro å utfordre meg selv 😊Synes det blir mer og mer moro å lage videoer
 
 
Nå ligger vlogg nummer 28 ute på min YouTube-kanal. Dere kan finne min YouTube-kanal her: https://www.youtube.com/user/Nadina1708.
 
 
Her er vlogg nummer 28 i serien min: “Aldri For Sent”:
 
 

 
 
Dere er hjertelig velkommen til å “subscribe” YouTube-kanalen min, og jeg setter kjempestor pris på om dere legger igjen en liten kommentar i kommentarfeltet 😊
 
 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 thoughts on “ALDRI FOR SENT – VLOGG NUMMER 28 UTE PÅ MIN YOUTUBE-KANAL 😊

  1. Koselig med ny videoblogg av livsstilsbalansen din 🙂 Du er en flink inspirator for jeg blir motivert til å gå turer når jeg ser bildene og videoene dine fra gåturene dine på snap, instagram og youtube 🙂

    Jeg synes du er flink til å redigere og med musikk da. Dette skal jeg ikke begi meg ut på en gang.

    Du må ha en riktig fin og god kveld 🙂

    Go’klem fra Irene

    • Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 😊

      Det var kjempekoselig at du synes. Jeg prøver nå å inspirere med det jeg har gjort av livsstilsendringen, men men nå er det jo livsstilsbalanse. En livsstilsendring skal vare livet ut, og den må holdes hver dag.

      Jeg elsker jo å trene, og jeg merker jo på kroppen at trening gjør kjempegodt for meg 😊 Det er som om leddene mine blir varmere og mykere når jeg trener, og den følelsen er kjempeherlig 😊

      Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld ❤ 😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

  2. Åååhhh snuppa mi;)) Råflink du er;))

    Det at du står på og trener og er fokusert på kostholdet er imponerende. Og det er det som gjør at du er et stort forbilde for oss 45 – 50 +++ år. Du må ha en viljestyrke av stål at du holder koken med treningen. Bare husk å ta deg fri litt innimellom. Og du har lov til å stå over en treningsdag.

    Det er råartigå følge med på youtubevloggene dine. Og du er råflink;))

    Ha en råfin kveld;))

    Stooor klem fra Else Marit
    Else Marit recently posted..Passert midten av februar og jeg har vinterferie;))My Profile

    • Else Marit: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg ❤😊 Setter virkelig stor pris på det.

      Synes det er rart å høre at jeg kan være et forbilde for noen med det jeg gjør, og det er jeg kjempetakknemlig for å høre 😊

      Jeg elsker jo å trene, og jeg merker jo at leddene mine blir varmere og mykere etter jeg har trent 😊

      Har fått beskjed om å ta to fridager, og jeg har fått beskjed om å lytte til kroppen når jeg må ta pauser.

      Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 😊

      Det var kjempekoselig at du synes. Jeg prøver nå å inspirere med det jeg har gjort av livsstilsendringen, men men nå er det jo livsstilsbalanse. En livsstilsendring skal vare livet ut, og den må holdes hver dag.

      Jeg elsker jo å trene, og jeg merker jo på kroppen at trening gjør kjempegodt for meg 😊 Det er som om leddene mine blir varmere og mykere når jeg trener, og den følelsen er kjempeherlig 😊

      Ønsker deg Else Marit-vennen en kjempefin tirsdagskveld ❤ 😊

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

Leave a Reply

Your email address will not be published.

CommentLuv badge