Get Adobe Flash player

NY UKE, NYE MULIGHETER OG KJEMPEGODT Å VÆRE TILBAKE PÅ TRENING ETTER TRENINGSFRI UKE :)

Mandag ny uke, og nye muligheter 🙂 Vi går inn i den 3.uken av januar, og vips så er snart januar 2018 historie. 
 
 
Været hos oss her i Trondheim i januar har vært stabilt og fint, men de siste dagene har det vært kaldt. I dag var det minus 12 grader. Det første vi gjør om morgenen når vi står opp er å fyre i ovnen, og jeg er kjempeglad for at vi har vedovn. Det blir en kjempeherlig og god varme i leiligheten 🙂 
 
 
Tenk for noen uker siden var det mørk når klokka var 16.00, men nå har vi fått lysere og lengre ettermiddager. I ettermiddag så jeg ut kl.16.15, og da var det ikke blitt mørkt enda. Det er kjempeherlig, og vi går lysere tider imøte 🙂 
 
 
Forrige uke var jeg småsyk med litt influensa. Hadde litt feber som gikk opp og ned, men ikke så høyt. Jeg fikk beskjed fra fysioterapeuten å ta fullstendig treningsfri, for det det ikke bra å trene når kroppen ikke er helt med. 
 
 
Tok det med ro, øvde på tverrfløyta, øvde på pianoet, leste, holdt på med håndarbeid, tirsdag var jeg på korøvelse, møtte en vennninne på kafè og var på besøk til min mor. 
 
 
På koret holder vi på å øve frem til en Beatleskonsert vi skal ha 10.03.2018, og vi holder på å forberede en kortur vi skal ha til Lillestrøm i juni. På LIllestrøm skal vi treffe et annet kor. To tidligere medlemmer som var med i koret vårt flyttet ned til Østlandet for noen år siden. De er med i et kor der nede, og vi skal treffe koret deres. Det blir kjempegøy, og det er jo så sosialt med kortur. Vi blir kjent med hverandre på en annen måte enn på en vanlig korøvelse. 
 
 
I helga slappet vi av og tok det med ro. Jeg leste, hørte på musikk, strikket, så sport på TV’n og vasket leiligheten. Nå blir det flere helger hvor vi har planer. Det blir to helger hvor det blir feiringer av 60-årsdager og en øvingshelg med koret. Mannen min reiser til Oslo en uke på kurs gjennom jobben. Det ser han frem til 🙂 Alltid godt med faglig påfyll. Derfor var det godt å slappe av i helga. 
 
 
Selv om jeg var småsyk forrige uke holdt jeg meg til dietten min. Det å holde seg til dietten er kjempeviktig når man ikke får trent. Maten jeg spiser på dietten er jo kjempegod, og jeg merker at kroppen har det mye bedre når jeg spiser ren mat. 
 
 
Jeg begynner dagen med med havregrynsgrøt. Den topper jeg med frosne bringebær som jeg tiner i mikroen, og strør over med sukrin gold. De dagene jeg trener tar jeg proteinpulver med vaniljesmak i grøten, og dere aner ikke hvor godt det er 🙂 
 
 
Lunchen tar jeg speltlomper med forskjellig pålegg på. Av til bruker jeg kokt egg på speltlompene, av og til kokt skinke med paprika på og av og til kyllingpålegg med paprika på. Under kjøttpålegget tar jeg litt mager kesam.
 
 
Hvis jeg har karbonadedeig igjen lager jeg speltlompepizza. Da tar jeg ketchup uten sukker og smører over speltlompen, strør over med karbonade deig og tar over mager cottage cheese. 
 
 
Til middag varer jeg med å ha karbonadedeig med brokolliblanding, kylling med brokolliblanding, fiskekaker med 80% fisk i eller omelett med grønnsaker til. 
 
 
Hvis jeg har lyst på noe til kvelds tar jeg mager kesam med bringebær som jeg varmer i mikroen og strør over sukrin gold. 
 
 
Jeg har aldri vært brødmenneske, men synes speltlomper er et kjempebra alternativ istedet for brød. 
 
 
Hvis jeg blir sulten mellom måltidene tar jeg meg en gulrot som jeg knasker på 🙂 
 
 
Det var kjempeherlig å komme seg på trening i dag, og i dag kjørte jeg fullkroppsøkt. Planen er å kjøre fullkroppsøkt på onsdag også. På fredag er planen å trene overkropp. Da kan jeg ta treningsfri i helga.
 
 
Det morsomste på treningen i dag var at jeg slo rekorden min på hastigheten på tredemølla, og jeg kjørte to runder med 4,5 km/t i speed 🙂 Tenk at jeg begynte på 1,5 i speed, og jeg husker jeg sa at jeg aldri kom til å klare 4,5 km/t i speed. Nå endelig har jeg klart det 🙂 Det er slike små ting som motiverer meg til å bare fortsette å stå på! Jeg satte også 1 % helling på i dag. 
 
 
I helgen er det feiring av søsteren min sin 60-års dag. Feiringen skjer på Savallen, ikke så langt fra Tynset. Siden Nadina venter kattunger kommer mannen min og jeg til å kjøre ned på skift. En av oss må være hjemme med Nadina i tilfelle fødselen begynner. Mannen min kjører ned på fredag, og han kommer hjem på lørdag. Jeg kjører ned på lørdag, og kommer hjem søndag.
 
 
Imorgen tirsdag er det korøvelse. Onsdag har jeg spillejobb på fløyta i en bisettelse og på torsdag har jeg et styremøte på Skype om kvelden i Aby- og somaliringen. 
 
 
Ønsker å dele noen bilder som jeg har tatt, og håper dere liker bildene mine 🙂 
 
 

19.01.2018 tok jeg ny gellacbehandling 🙂 

 
 

Ble kjempefornøyd med fargen på neglene 🙂 

 
 

Frokost med havregrøt toppet med frosne bringebær som er tint i mikroen og sukrin gold 🙂 

 
 

Kjempegod lunch med speltlomper med kokt egg 🙂 

 
 

Rekord med farten på tredemøllen på oppvarmingen på treningen i dag 🙂

 
 

Leggpress er favorittøvelsen min 🙂  

 
 

En annen favorittøvelse er seated leg curl 🙂 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Responses to “NY UKE, NYE MULIGHETER OG KJEMPEGODT Å VÆRE TILBAKE PÅ TRENING ETTER TRENINGSFRI UKE :)”

  • Irene:

    Koselig å lese innlegget ditt 🙂

    Jeg kan ikke få sagt det nok, men jeg er imponert over treningen du gjør og kostholdsendringen din du holder på med, og jeg står ved siden av deg og heier på deg. Moro at du merker at du klarer mer på de forskjellige øvelsene du gjør 🙂 Jeg synes det er moro å høre om hvordan treningen din går.

    Det er lurt å ta det med ro når kroppen hangler, og det er viktig å lytte til kroppens signaler 🙂 En tvillingjenta mi var syk forrige uke, og hun lå torsdag og fredag. Hun var hjemme fra skolen i går for å være sikker på at hun var helt feberfri. Det spørs vel om tvillingsøsteren hennes også har blitt smittet. Det er mye sykdom på jobben også, og vi har ringt de faste vikarene vi har ved sykdom.

    Frokost er det viktigste måltidet på dagen, og havregrøt er godt. Jeg spiser havregrøt i peridoer. Det metter på en helt annen måte og lengre enn hva brødmat gjør.

    En fin tirsdag ønskes deg 🙂

    Godklem fra Irene

    • Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg <3 🙂

      Jeg setter kjempestor pris på oppmuntrende ord fra deg, og jeg er motivert 🙂 Merker jo at kroppen min har det mye bedre når jeg spiser maten som jeg gjør, og jeg får mer energi også. Siden jeg kun er en vanlig mosjonist så skal jeg også leve, og da har jeg en dag i uka hvor jeg kan unne meg noe godt. Det ødelegger ikke, for det er det man gjør 80% av tiden som teller.

      Jeg begynte jo på null da jeg begynte å trene, og jeg ser jo selv framgangen. En som har trent lenge vil riste oppgitt på hodet når jeg er fornøyd med det jeg gjør, men ut i fra mine forutsetninger er jeg kjempefornøyd. Det er det som teller 🙂

      Huff da 🙁 Så kjedelig å bli syk. Håper hun har blitt frisk igjen. Det er mange som er syke, og flere jeg kjenner også har hatt influensa. Jeg ble ikke sengeliggende jeg da, men gikk og hanglet. En dag litt feber, neste dag ikke osv. Egentlig verre å hangle. Kunne jo bare slått ut, for da hadde jeg blitt ferdig med det.

      Jeg også merker at havregrøt metter, og jeg holder meg mett mye lengre enn om jeg hadde spist brødskive.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en fortsatt kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

  • Åhhh snuppa mi så råkost innlegg du har skrevet;))

    Du viser at du har evnen til å stå på med dietten og treningen din. Og jeg er råimponert over hvor flink du er;)) Jeg synes du er en inspirator for andre som ønsker å ta tak i livene sine. Det er fordi at du har en kronisk reumatisme med vonde ledd. Men likevel trener du to eller tre ganger uka. Trening er råbra for helsa. Og du har et sunt forhold til treningen og dietten du spiser.

    Jeg er ikke sulten om morgenen. Men jeg må spise litt frokost. Og jeg spiser havregryn og har over mandler, bananer og melk over. Eller så lager jeg smoothie.

    Jeg baker brød selv i brødbakermaskinen vår som jeg har med til matpausen min.

    Råartig at dere skal ha Beatleskonsert;)) Det hadde vært råartig å få høre på dere.;)) Sååå råartig at dere kommer ned til Østlandet. Da skal jeg få til å komme for å høre på dere;))

    Ha en råfin kveld;))

    Stooor klem fra Else Marit
    Else Marit recently posted..En liten oppdatering med bilder;))My Profile

    • Else Marit: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg Else Marit-vennen <3 🙂

      Jeg setter kjempestor pris på støtten fra dere som er mine aller nærmeste venner, og som kjenner meg personlig <3 🙂

      Fordelen med å ha diett, er at man vet hva man skal spise 🙂 Det jeg merker er at maten jeg spiser gjør kroppen min godt, og jeg har mye energi av maten.

      En som er mer trent enn meg vil riste på hodet av oppgitthet når jeg skriver at jeg er fornøyd og deler bilder at jeg går i ca.20 minutter på tredemølla i 4,5 km/t. Det er kjempebra ut fra mitt ståsted, og mine forutsetninger. Da jeg begynte å ta tak i treningen begynte jeg på skratsj fra 0. Det er en vesentlig forskjell på en som har trent i alle år, og en som ikke har trent på mange år grunnet flere operasjoner i året. Fysioterapeuten sier også at jeg skal være stolt av meg selv, hun mener jeg har lov til å si det høyt også.

      Jeg kjenner flere som lager seg en musli av havregrynen med rosiner, hakkede mandler og banan for å ha sammen med havregrynen.

      Smart med brødbakermaskin. Da har du jo feredig ferskt brød da. Sparer jo tid med det.

      Jeg gleder meg kjempemasse til Beatleskonserten vi skal ha 10.03.2018 🙂 Det blir kjempegøy 🙂

      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en fortsatt kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

  • Jeg synes det er kjekt å lese om hvordan det går med kostholdet, treningen, kor hvor du og mannen din synger i og hverdagen din 🙂

    Så bra at du lyttet til kroppen din når du ikke var i form. Jeg har hørt at du aldri skal presse kroppen din hvis du er syk, for da blir du senere frisk. Når du er syk er det kroppens måte å si fra at den trenger å hvile seg. Jeg skjønner at du ble litt rastløs.

    Det er kjekt å komme tilbake til normal hverdag etter du har vært syk, og de få dagene jeg er borte fra jobb på grunn av sykdom er det kjekt å komme tilbake på jobben. Jeg blir fort rastløs når jeg holder på å bli frisk fra sykdom.

    Det er godt for deg at du er tilbake til treningen igjen, og jeg blir glad på dine vegne at du har funnet din måte å trene på. Du er i de beste hendene når du trener hos fysioterapeuten din. Bedre fagfolk som kan mye om kropp får du ikke.

    Jeg får dårlig samvittighet når jeg ser på snap, instagram, facebook og blogg hvor flink du er, for jeg skulle vært mye flinkere selv til å trene. Det har blitt noen skiturer på meg et par helger, og det var kjekt å komme seg en tur på ski 🙂

    Jøss så mye godt du spiser på dietten din da. Jeg har hørt fra andre som har gått på diett gjennom en kostholdsveileder at det er mye mat. En kollega på jobben min hadde personlig trener og kostholdsveileder for å gå ned i vekt. Hun spiste mye av samme maten som du gjør, og hun gikk ned nokså mye. Når hun hadde nådd målet, og hun har lagt der siden.

    Fin, fin kveld ønskes deg, mannen din og kattene dine 🙂

    Klem, klem fra Mona Elisabeth
    Mona Elisabeth recently posted..Søndagsoppdatering med bilder fra Halsa 🙂My Profile

    • Mona Elisabeth: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 🙂

      Setter kjempestor pris på alt du skriver <3 🙂 Det mener jeg! Fysioterapeuten sa det rett ut at når man går og hangler med litt feber skal man lytte til kroppen sin. En bør ikke presse kroppen hvis man har feber. Da tar det lengre tid før man blir frisk. Det var kjempegodt å komme tilbake til treningen igjen, og jeg ble jo rastløs mot slutten av uka. Et godt tegn sa jeg til fysioterapeuten min, og hun lo 🙂

      Hvis jeg hadde hatt friske hæler, achillesscener, håndledd og albuer skulle jeg mer enn gjerne ha gått turer på ski. Bare det å komme seg ut i marka på ski. Kjempeherlig. Jeg har innfunnet meg med at den tiden er forbi for lengst. Skiene mine kastet jeg i 1992 da jeg begynte å kjenne betennelsene i albuene mine.

      Jeg har funnet min treningsform, og den passer kroppen og helsa mi kjempebra 🙂 Får kjempemasse glede og energi av treningen jeg gjør 🙂

      Det er masse god mat på dietten min, og mye av maten som det er på Grethe Rhoede-dietten, for der er det også mager cottage cheese, mager kesam, kylling, karbonadedeig og grønnsaker. Den dagen jeg når målet mitt må jeg finne balansegangen igjen for å holde meg der. Det er en jobb etter man har nådd vektmålet sitt også. Ikke bare for å gå ned.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og ei fortsatt kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

  • Gry:

    Det var nydelig farge på neglene dine, og de ble veldig fine 🙂 Jeg tar også shelacbehandling, og neglene mine blir sterkere av behandlingen. I sommer prøvde jeg akrylnegler, men det ble for upraktisk med lange negler for min del.

    Det er veldig moro å følge med deg på treningen og dietten din, og jeg synes du er veldig flink 🙂 Jeg skulle ønske jeg hadde hatt slik viljestyrke som deg når det kommer til trening. Samboeren min og jeg liker å gå turer i fjellet, og begge to liker vi å gå på ski om vinteren. Jeg er sliten når jeg kommer hjem fra en lang arbeidsdag, og da er godstolen med håndarbeid god å ha om kveldene 🙂

    Lykke til videre med diett og trening 🙂

    Jeg ønsker deg en fin kveld 🙂

    Bloggklem fra Gry
    Gry recently posted..Adventstiden skaper stemning og forventning 🙂My Profile

    • Gry: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 🙂 Jeg er kjempefornøyd med neglene og fargen jeg valgte. Har hatt fargen før, og det var liksom meg. Tenkte på å legge på akrylnegler, men siden Nadina venter kattunger er det upraktisk med lange negler når det kommer kattunger i huset. Jeg får heller legge akrylnegler når kattungene har blitt eldre.

      Kjempekoselig å høre at du liker å følge med treningen jeg holder på med 🙂 Det motiverer meg 🙂 Jeg har funnet min form for trening som gir meg masse energi og glede, og maten jeg spiser passer kroppen min kjempebra!

      Det er kjempekoselig å se turbildene dine fra deg og samboeren din når dere er på skiturer, og du tar kjemepflotte bilder 🙂 Siden jeg ikke kan gå på ski selv, er det ekstra koselig når dere som er facebookvenner, instagramvenner og snap chat-følgere deler bilder fra turene deres 🙂

      Jeg liker best å trene på formiddagen, for da har jeg hele ettermiddagen fri til å gjøre andre ting.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en fortsatt kjemepfin og god helg 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

Leave a Reply

CommentLuv badge

NB!!!

NB!!! ALL TEKST OG BILDER PÅ DENNE BLOGGEN TILHØRER MEG SOM PRIVATPERSON. DET VIL SI AT DU SOM LESER AV BLOGGEN MIN IKKE UTEN VIDERE HAR LOV TIL Å KOPIERE BILDER OG TEKST UTEN MIN TILLATELSE (LOV OM OPPHAVSRETT TIL ÅNDSVERK M.V)!!! Dersom du ønsker å låne et bilde av meg er du hjertelig velkommen til å sende meg en forespørsel på mail til: torilkremmervik@yahoo.no Ved lån av private bilder fra bloggen min ber jeg pent om at de som spør meg om det linker til bloggen min under det/de bildene du ønsker å bruke :)

Sunn Fornuft:

Quality Hotel Panorama:

Instagramprofilen min:

Instagram

Blogglisten:

Blogglisten hits

Bloglovin:

Follow on Bloglovin

Emner:

Arikv:

Newspost:

StatCounter:



site stats