Get Adobe Flash player

TILBAKE PÅ TRENING 23.12.2018, OG FIKK TRENT EN GOD OVERKROPPSØKT :)

23.12.2018 var det endelig tur for første treningsøkt etter to ukers sykdomsfravær 🙂 Jeg lot meg ikke be to ganger 🙂
 
 
Var forberedt på at det kom til å bli tøft, men dro på trening på treningssenteret likevel 🙂 Jeg hadde pratet med fysioterapeuten om hva jeg skulle gjøre. Første bud var å gå i rolig tempo på tredemølla, og kun kjøre ren overkroppsøkt. Fysioterapeuten sa jeg kun fikk lov til å trene to ganger i uken nå til over jul, og vente med helkroppsøkter frem til 03.01.2019 da jeg skal trene hos fysioterapeutklinikken.
 
 
Det var kjempeherlig å komme i gang igjen, og jeg fikk kjørt en fin runde med overkroppsøkt 🙂 Jeg kjente at influensa og bronkitten hadde satt sine spor i kroppen, men det vil komme seg etter 2-3 uker tilbake på trening 🙂 Første bud er at man aldri skal presse seg for hardt etter en sykdomsperiode, men bygge seg opp litt etter litt.
 
 
Uansett var det kjempeherlig å være tilbake på trening 🙂
 
 
Jeg tok noen bilder som viser hvilke apparater jeg kjørte da jeg trente overkroppen. Håper det gir en pekepinn på hva jeg trente 🙂
 
 

Jeg startet med rolig gange på tredemølla som oppvarming 🙂

 
 

Neste øvelse jeg tok var nedtrekk (3×15) 🙂

 
 

Så tok jeg pec fly/chest fly (3×12) 🙂 Den øvelsen er en kjempeflott øvelse for å åpne opp brystkassen.

 
 

Kjørte også øvelsen vertical row (3×15) 🙂

 
 

Chest press/Brystpress hører også med til mine faste overkroppsøkter når jeg trener overkropp 🙂

 
 

Skulderpress er også en øvelse jeg kjører hver gang jeg trener overkropp (3×10) 🙂

 
 

Nest siste øvelse er abdominal som er en en styrkeøvelse for magen. Kjører her 4×15 🙂

 
 
Jeg avslutter med bicepscurl med manualer. Høyre hånd har jeg 3 kg, og venstre hånd har jeg 4 kg. Kjører her 3×10 på høyre hånd og 3×15 på venstre hånd.
 
 
Det var i hvert fall kjempeherlig å komme seg tilbake på trening, for det har jeg savnet mens jeg var syk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

8 Responses to “TILBAKE PÅ TRENING 23.12.2018, OG FIKK TRENT EN GOD OVERKROPPSØKT :)”

  • Det er godt å komme i gang igjen med treningen etter et opphold. Du har vært flink syntes jeg. Jeg holder pause fram til ut i neste uke. Da blir det tilbake til treningsstudio to ganger i uka for meg 😊 Det skal bli godt!
    Vera Lynn recently posted..Noen ganger er jeg en idiot 🤣My Profile

    • Vera Lynn: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg 🙂 Ja, det var kjempegodt å komme i gang igjen, men det ble en blytung økt ja. Dørstokkmila blir jo lengre jo lengre avbrekk man har.

      Ønsker deg en kjempefin og god fredagskveld, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

  • Du er flink og jeg beundrer deg hvor flink du er 🙂 Jeg skulle vært like flink som deg men dørstokkmila er lang når det er kaldt og mørkt ute.

    Vi er to syforeningsvenninner som prøver å gå en tur en ettermiddag i uka og da går gangstien som er fin å gå på om vinteren.

    Fin, fin nyttårsaften ønskes deg, mannen din og kattene dine 🙂

    Klem, klem fra Mona Elisabeth
    Mona Elisabeth recently posted..Søndagsoppdatering med bilder fra Halsa 🙂My Profile

    • Mona Elisabeth: Tusen takk for en kjempekoselig kommentar <3 🙂 Setter kjempestor pris på det du skrivere 🙂

      Det var kjempegodt å komme tilbake igjen, men det ble en tung økt. Kjempegodt når jeg var ferdig 🙂

      Jeg skulle også ønske jeg hadde føtter til å gå turer på vinteren, men det føret vi har nå med is og holke på veiene er ikke den beste kombinasjonen for meg, for da blir hælene mine betent tvert.

      Det er kjempekoselig å gå en kveldstur med venninner. Bare det å gå og prate er kjempekoselig 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

  • Irene S:

    Det står det stor respekt av når du har vært syk at du karer deg tilbake til trening, for det er tungt å komme seg i gang med trening etter forkjølelse og sykdom. Jeg ysnes det. Trening er ikke bra når du er syk og har feber. Da skal du ta det med ro. Jeg skjønner at du kjedet deg når du begynte å bli frisk.

    Det vises godt på deg at du har gått ned siden i sommer og jeg tror du gjør det rett å trene og spise sundt når det gir resultater som det har gjort på deg. Jeg synes fokuset blir feil når fokuset etter juleferien når kroppspresset øker med tilbud om livsstilsendring. Du snakker om å gi folket dårlig samvittighet og skyldfølelse for å kose seg i julen. Jeg blir sint når jeg tenker på det. Det er summen av hele året som gjør forskjellen til syvende og sist.

    Du må ha en riktig fin dag videre 🙂

    Godklem fra Irene

    • Irene: Tusen takk for kjempekoselig kommentar 🙂 Setter kjempestor pris på kommentaren din 🙂

      Det var kjempegodt å komme i gang igjen selv om økten var blytung, men kjempegodt når jeg var ferdig 🙂

      Jeg var til legen før jul, og både han og fysioterapeuten sa at når man er forkjølt eller har feber skal man ikke trene.

      Blir jo så rastløs når jeg kjenner jeg er bedre.

      Tusen takk 🙂 Det er flere som sier det samme at de ser det på meg, og det er kjempegøy 🙂 Jeg er kjempemotivert til å fortsette i 2019 🙂

      Er enig med deg! Det å gi folk skyldfølelse for å kose seg i julen er en slags ny trend som jeg ikke liker. Det er summen av alt som teller gjennom hele året!

      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

  • Råflinke snuppa mi;)) Jeg sa det til deg da jeg traff deg i julen at det var stor forskjell fra i sommer da jeg så deg;))

    Og du skal være stolt av deg selv hvor flink du har vært. Det er tungt å komme i gang med fysisk aktivitet etter forkjølelse. Jeg har lett å finne mange idiotiske unnskyldningre når jeg har vært syk. Og det er dumt for det blir ikke lettere å utsette det 🙂

    Det var bra du tok det med ro når du begynte på igjen;))

    Ha en råfin kveld;))

    Stooor klem fra Else Marit
    Else Marit recently posted..Råherlig sommereferie hjemme hos familien i Trondheim;))My Profile

    • Else Marit: Tusen takk for kjempekoselig kommentar fra deg Else Marit vennen <3 🙂

      Så kjempekoselig sagt av deg, og jeg blir rørt jeg 🙂 Det er flere som sier at de ser det, og det er motiverende nok 🙂

      Det var kjempegodt å komme i gangen, men den første økten etter influensaen var blytung. Etterpå var det en kjempeherlig følelse 🙂

      Etter man har vært syk i 2 uker er dørstokkterskelen lav å komme over, men når man har kommet inn i rutinen igjen er det ingen problem. I dag når jeg var på trening var det tungt, men når jeg var på treningen ble det en kjempebra økt 🙂

      Ønsker deg en kjempefin fredagskveld, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og stor klem fra Toril og kattene

Leave a Reply for Vera Lynn

CommentLuv badge

NB!!!

NB!!! ALL TEKST OG BILDER PÅ DENNE BLOGGEN TILHØRER MEG SOM PRIVATPERSON. DET VIL SI AT DU SOM LESER AV BLOGGEN MIN IKKE UTEN VIDERE HAR LOV TIL Å KOPIERE BILDER OG TEKST UTEN MIN TILLATELSE (LOV OM OPPHAVSRETT TIL ÅNDSVERK M.V)!!! Dersom du ønsker å låne et bilde av meg er du hjertelig velkommen til å sende meg en forespørsel på mail til: torilkremmervik@yahoo.no Ved lån av private bilder fra bloggen min ber jeg pent om at de som spør meg om det linker til bloggen min under det/de bildene du ønsker å bruke :)

Sunn Fornuft:

iDEAL of Sweden:

Quality Hotel Panorama:

Bloglovin:

Follow on Bloglovin

Emner:

Arikv:

Newspost:

StatCounter:



site stats